Gasztro,  Hírek

Hibásan osztottak ki ingyen tésztaszószt és kávét a boltban

Csütörtök este váratlan árkedvezmény történt a Co-op termékeknél a Deliveroo szállítóalkalmazáson, ahol egy hiba következtében bizonyos termékek, például Loyd Grossman tésztaszósz, Costa őrölt kávé és Fox’s sütemények, akár 100%-kal olcsóbban, sőt, ingyen elérhetők voltak. A vásárlók, akik kihasználták ezt az árkedvezményt, több mint 80 font értékű termékhez juthattak hozzá mindössze 3.29 fontért, beleértve a szállítási díjakat is. A Co-op szóvivője szerint az alacsony árakat „adminisztrációs hiba” okozta, és elmondta, hogy a problémát gyorsan orvosolták, valamint elnézést kértek az esetleges kellemetlenségekért.

Peter, egy Lancashire-ben élő férfi, akinek sikerült kihasználni ezt a „hihetetlen ajánlatot”, elmondta a BBC-nek, hogy a vásárlása során rengeteg terméket, köztük italokat és élelmiszereket kapott, amelyeket a helyi élelmiszerbanknak szeretne adományozni, mivel a közösségében nagy szükség van a nem romlandó élelmiszerekre. Az eset kapcsán felmerült, hogy a Co-op, akárcsak a Marks and Spencer, nemrégiben kibertámadás áldozata lett. A cég bizonyos IT rendszereit leállította a hackerek támadásaival szemben, de nincs arra utalás, hogy az árkedvezmény és a kibertámadás között kapcsolat lenne.

A Deliveroo szóvivője megerősítette, hogy az árkedvezmény valóban megtörtént, és elmondta, hogy a probléma rövid ideig tartott, és csak egy partner promóciós kampányával volt összefüggésben. Sally Marie, egy Boltonból származó vásárló, szintén részesült az akcióból, aki egy weboldalon értesült a „hibáról”, aminek köszönhetően gyorsan telepítette a Deliveroo-t, és meglepetésére néhány terméket ingyen talált. Az ő rendelése is mindössze 15 perc alatt megérkezett.

A közösségi médiában is sokan megosztották alacsony árú vásárlásaik bizonyítékait. Egy felhasználó az X közösségi platformon írta, hogy „sok olcsó dolgot szerzett a Co-opból”, míg egy másik Instagramon számolt be arról, hogy más termékek is jelentős árkedvezménnyel voltak elérhetők, például az Airwick illatosítók, amelyek ára 5.45 fonttal volt alacsonyabb a megszokott árnál. A vásárlók tapasztalatai azt mutatják, hogy a Co-op Deliveroo szolgáltatásánál az árak körülbelül 45 perccel a rendelés leadása és a termékek átvétele után visszatértek a normál szintre.

A Citizen’s Advice, egy fogyasztói jogokkal foglalkozó szervezet, azt hangsúlyozza, hogy az online vásárlások esetén a fogyasztói jogok a bolt feltételeitől függenek. Sok esetben a vásárló jogai csak akkor érvényesek, ha már leadta a rendelést vagy átvette az árut. Az üzletekben történő vásárlások esetén pedig nem kötelesek a vásárlók visszaadni az árut, vagy többet fizetni érte, ha azt alacsonyabb áron adták el nekik, mint amennyit eredetileg szántak.

Az ilyen árkedvezmények a kereskedők körében meglehetősen gyakoriak, és sokan hajlandóak tiszteletben tartani a hibás árakat. Például 2022-ben Indiában az Epic Games boltban egy árhiba miatt egyes játékosok mindössze 4.80 rúpiáért vásárolhatták meg a Fifa 23 Ultimate Edition játékot, amelynek kiadója, az Electronic Arts, végül tiszteletben tartotta a hibás árú vásárlásokat. Az ilyen esetek rávilágítanak arra, hogy a technológia és az online kereskedelem világában mennyire fontos a vásárlói jogok megértése és a kereskedők felelőssége az árak tekintetében. Az ilyen váratlan akciók felejthetetlen élményeket nyújthatnak a vásárlók számára, de a kereskedőknek is érdemes alaposan átgondolniuk, hogyan kezelik az árakat és a vásárlói panaszokat.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c9856ge2742o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük