6 összetevő az egészségért

citrom

Tudtad, hogy szinte minden fájdalomra létezik gyógynövény ? És nem bárhol, hanem a konyhájában.

1.Torma

Fűszerként a torma gazdag borsos aromájáról és ízpotenciáljáról ismert. Amellett, hogy a helyi ételeket csábítóvá teszi, a torma gazdag összetételének (kalcium, kálium, C-, B1-, B2-vitamin, folsav) köszönhetően erős gyógyító tulajdonságokkal rendelkezik.

Különböző típusú fertőzések, különösen a felső légúti fertőzések kezelésének kiegészítőjeként ajánlott. A torma csillapítja a köhögést, enyhíti az arcüreggyulladás és a hörghurut tüneteit és jótékony hatással van a megfázásra.

2. Citrom

A citrom egy természetes antioxidáns, magas rost-, vitamin- és ásványianyag-tartalmú. A citrom egyik legfontosabb tulajdonsága a méregtelenítő és tisztító hatása. Azonnal kitaláljuk a híres receptet – citromot egy pohár meleg vízben reggel éhgyomorra.

Megfelelően, így hidratáljuk a szervezetet, megtisztítjuk a felesleges méreganyagoktól és a víztől, mert a citrom deuretikus hatású. Kedvezően befolyásolja a bőrt, a májat és a vérkeringést. Természetesen a hatás csak akkor pozitív, ha a szedése szokássá válik.

3. Rozmaring

A rozmaring egy évelő szerény növény örökzöld tűlevelű levelekkel. A rozmaring nagy mennyiségben tartalmaz mangánt, értékes rostot, A- és C-vitamint, vasat, kalciumot.

Levelei antioxidáns (rozmaring) savat tartalmaznak, amely az oregánó összetevőjeként is létezik. A rozmaringsav erős antioxidáns és antidepresszáns. A rozmaring jótékony hatással van a szív- és érrendszeri problémákra. Bizonyított rákellenes adatokkal rendelkezik, ezért gyakran használják a rákellenes terápiákban.

4. Fahéj

Amellett, hogy a fahéjat a reggeli kávé kiegészítéseként használják, széles körben használják a kulináris világban.

Egy trópusi babérfa kérgének belső részéből nyerik ki. A trópusi babérfa leveleit a főzéshez is használják. Kutatások bizonyítják, hogy a fahéj általános immunerősítő. Ismert képességei közé tartozik a vércukorszint csökkentő és az emésztésre gyakorolt ​​jótékony hatása. Az ételekhez és italokhoz való rendszeres fahéj hozzáadása tonizáló és nyugtató hatású.

5. Gyömbér

Bár csípős íze taszít bennünket, a gyömbér csodálatos gyógyító tulajdonságokkal rendelkezik. Számtalan tudományos bizonyíték áll rendelkezésre arra vonatkozóan, hogy képes ellenállni a súlyos betegségeknek.

Jótékony hatását a magas magnézium-, kálium- és C-vitamin-tartalmának köszönheti. Híres erős hatásáról a tartós menstruációs fájdalmak, az olyan tünetek, mint a hányinger és a bélrendszeri betegségek ellen.

Amellett, hogy “fájdalomcsillapító”, gyakran megtalálható az étrendben, mint segédeszköz a testsúly szabályozásában és késlelteti a rosszindulatú betegségek kialakulását. A változatos gyömbért – friss, szárított, zúzott, olaj, gyümölcslé vagy gyömbér tea formájában fogyaszthatjuk

6. Szegfűszeg

A szegfűszeg gazdag antibakteriális tulajdonságokkal rendelkezik, az ókorban használták. A növény Indonéziában, Madagaszkáron, Indiában és Kelet-Afrika egyes részein honos.

Barnás színeiben értékes összetevőket tartalmaz, köztük mangánt, A- és C-vitamint, kalciumot és magnéziumot. Széles körben használják fűszerként a főzéshez és gyógynövényként.

A szegfűszeg jó jelzést ad a májelváltozásokra, a koleszterinszint szabályozására és az immunrendszer erősítésére. Antioxidáns hatásának köszönhetően javítja a hosszú távú anyagcserét és segíti a szervezet tisztítását.